Monday 25 August 2014

Raya Ke 23

Hai sahabat sekalian…

Sedar x sedar aku ni dah 23 tahun hidup kat muka bumi Allah.
Ya allah, lama dah aku ni dah diberikan peluang untuk hidup..menghirup segala udara hasil pinjaman dari si Dia. Ok ini bermakna dah 23 tahun jugak aku beraya.

Raya tahun ini bagi aku agak bermakna sebab…dah 2 tahun x beraya di rumah a.k.a Perak. Sebab sejak ayah aku kawen dengan mama aku..so balik Kelantan jer..tapi tahun ni merasa la beraya di rumah. Even family aku kecik tapi aku seghonok sebab tengok keletah anak buah aku bergurau dengan abang aku, pastu tengok ayah aku yang sungguh prihatin sebab cucu2 die balik.

Alhamduliallah jugak sebab tahun ni adek kandung ayah aku datang melawat kami sekeluarga. Adek ayah aku ni memang anak ramai…so hari raya ritu sume anak2 dia semua ade… syiokkkkk!!!

Dieorang ni kelakar sangat…kalau bercakap tu loghat Pey-Rock memang kuat lah kan?? Antara bait2 yang masih aku ingat lagik adalah “ate…mike haram nak datang ke tempat keme". Hah pekat kan ?? kadang2  aku sendiri tak paham p ape2 pon aku happy bile deme ni ade. Ini lah keluarga ku walau x besar tapi ini jugak lah yang boleh diharapkan.

Ya ALLAH, aku berdoa kepada mu agr kau jaga mereka, sihatkan mereka, selamatkan mereka. Amin…..

So , no more writing..please enjoy our happy moments:

#final day Ramadhan...iftar family





# proses pembakaran lemang, ayam dan kek






# first day Syawal


adek kecik aku...hilang gigi dua 
batang sempena raya hahahaha






masih ade jugak yang ngikut 
rambut pokok kelapa ni hoi..hoi






time to snap a family portrait..yeahh I love this moment…
ketawa2, or tua jadik budak2 sebab berebut nak ambil tempat untuk bergamba


#second day raya at Paklong Home…gathering family



the end.. 
tq 4 reading my story

No comments:

Post a Comment